Od veletrhu Agritechnica 2019 Strautmann Magnon
CFS sklízí na trhu úspěch. Aby bylo možné těžit z výhod vyšší třídy i ve středních velikostech, byla nyní vyvinuta menší řada Magnon
CFS. Se třemi modely
MagnonCFS 8-370, 8-410 a 8-450 s ložnou kapacitou 36 až 44 m³ stroj zaujme především zemědělské podniky a dodavatele s vysokými nároky, kteří jsou závislí na kompaktních rozměrech.
Řada Magnon
CFS 8 je vybavena 2,25 m širokým sběracím ústrojím Flex-Load, který nabízí známé výhody lepšího přizpůsobení terénu, dlouhé životnosti a extrémně snadné výměny prstů. Sběrač je poháněn mechanicky přes řetěz. Výškové nastavení sběrače se jako obvykle provádí pomocí vzoru otvorů na vodicích kolech.
Široká přídavná vodicí kladka namontovaná za sběračem je k dispozici jako volitelná výbava, která zajišťuje optimální přizpůsobení půdě i na vlhkém nebo nerovném terénu.
Sběrací válec byl zcela přepracován, aby se ještě více optimalizoval tok materiálu ze sběrače. Je vybaven dvěma válečky se značně zvětšeným průměrem a zřetelně pevnějším protiskluzovým profilem. V kombinaci s osvědčeným bubnem CFS mezi sběračem a rotorem zajišťuje Magnon
CFS 8 dokonalý tok materiálu a maximální výkon za nejrůznějších sklizňových podmínek.
Integrovaný rotor má celkovou šířku 2 100 mm. Integrované šneky o šířce 250 mm na vnějších stranách rotoru zajišťují spolehlivý tok materiálu od širokého sběrače k dopravním hrotům. Rotor je poháněn přes planetovou převodovku. Díky vysokým rychlostem v hnacím ústrojí je zatížení točivým momentem vyvíjené na komponenty nízké a pohon je zachován.
Se svými 44 noži a teoretickou délkou řezu 35 mm zaručuje řezací jednotka Exact-Cut optimální kvalitu řezu. Má známé výhody systému ochrany nožů s bodovým spouštěním a automatickým zpětným chodem, minimální nároky na údržbu a nože s oboustranným ostřím.
Podobně jako známý Magnon
CFS je řada Magnon
CFS 8 také vybavena hydraulicky sklopným čelem: Pro naložení vozu se vyklopí do nákladového prostoru, aby se dosáhlo optimálního stlačení krmiva. Když je nákladový prostor zcela zaplněn, přední panel se automaticky vysune dopředu a poskytne tak dalších 4,5 m³ dodatečné kapacity. Při vykládání se přední panel také automaticky vyklopí do nákladového prostoru, aby umožnil rychlé a úplné vyprázdnění vozu.
Plošina je široká 2,25 m a má ocelovou podlahu. Přepravní podlahu tvoří čtyři ocelové řetězy 10 x 31 mm, které jsou zapuštěny v podlaze. Každý má mez pevnosti 13 t. Celá platforma je opatřena práškovým lakem pro dokonalou ochranu proti korozi.
Dva menší modely Magnon
CFS 8-370 a 8-410 jsou standardně vybaveny boogie tandemovým podvozkem, který vyniká velkým poloměrem otočení náprav a dobrým jízdním komfortem. Lze je osadit pneumatikami s rozměrem 800/45 R 26,5.
Pro dokonalý jízdní komfort a maximální stabilitu v zatáčkách a svazích je k dispozici hydraulický tandemový podvozek, který je volitelnou výbavou u modelů Magnon
CFS 8-370 a 8-410 a součástí standardní výbavy modelu Magnon
CFS 8-450. Tento podvozek lze osadit pneumatikami až do rozměru 800/45 R 30,5, což v budoucnu umožní 30,5" pneumatiky již od ložné kapacity 36 m³.
Pro Magnon
CFS 8-450 je jako volitelná výbava k dispozici tridemový podvozek s nápravovým zatížením 27 t, elektronicky aktivním řízením a zvedací nápravou.
Součástí standardní výbavy je také ovládání přes Strautmann ISOBUS s intuitivní navigací v menu a různými automatickými funkcemi. Při údržbě lze oj a sběrací ústrojí snadno ovládat zvenčí. Pokud není k dispozici traktor kompatibilní s ISOBUS, lze jako volitelné vybavení dodat 5,7" ovládací terminál.
Pro nadcházející sezónu 2023 bude Magnon
CFS 8 k dispozici v předsérii v omezeném množství.
První oficiální představení MagnonCFS 8 veřejnosti se uskutečnilo na výstavě Agro Show Bednary v Polsku.
Práci stroje můžete shlédnout na níže uvedeném videu: