Konkrétně můžete vybírat z následujících modelových řad traktorů:
- T5.90S nebo T5.100S,
- Tří modelů T5 Powershuttle
- Pěti modelů T5 Utility DualCommand
- Tří modelů T5 ElectroCommand
- Čtyř modelů T5 DynamicCommand
- Čtyř modelů T5 AutoCommand.
První dvě jmenované modelové ředy jsou v sortimentu nové, a tak je v krátkosti přiblížíme. Značka New Holland rozšiřuje svou řadu traktorů T5 o dva nové středně velké traktory T5S. Úpravy se také dočkaly traktory T5 Utility, kde varianta s převodovkou Powershuttle získala robustnější nápravy a “zadek” traktoru, čímž se zvýšila GVW a vznikla “samostatná” modelová řada. Oba traktory T5S a T5 Powershuttle jsou mimořádně univerzální a disponují rozvorem 2350 mm a hmotností přibližně 4 t. Oba traktory využívají stejný motor a systémy hydrauliky mají podobné převodovky, ale liší se celkovými rozměry, hmotností, nápravami a nabídkou pneumatik. Výrazný, a na první pohled zřejmý, je rozdíl i v kabině.
Traktory T5.S a T5.PowerShuttle na společné fotografii
Pohon zajišťuje čtyřválcový motor FPT F5 Stage V o objemu 3,6 litru, přičemž maximální výkon je dosahován již při 1900 ot/min a maximální točivý moment (450 Nm@1300 ot/min u modelu T5.100S a 506 Nm@1300 ot/min u modelu T5.120 Powershuttle) je nejlepší ve své třídě. Převýšení točivého momentu pak činí až 47 %, což pomáhá rychlému návratu do požadované pracovní rychlosti po náhlém nárůstu zatížení motoru. Traktory jsou vybaveny systémem následné úpravy výfukových plynů, který integruje diesel oxidační katalyzátor, filtr pevných částic a systém selektivní katalytické redukce (SCR) do jediného, bezúdržbového a kompaktního celku.
Výkonnost a produktivita, které přesvědčí
Traktory T5S a T5 Powershuttle plánujeme dovážet do ČR zejména s převodovkou Powershuttle. Jedná se o převodovku 12x12 (případně 20x20 s plazivými rychlostmi), která umožňuje plynulou a rychlou změnu směru jízdy bez použití spojky. Změna směru jízdy je prováděná hydraulicky s tím, že ovládání je mechanické pomocí lanka. Oproti známé a oblíbené elektrohydraulické rezeverzaci je tedy rozdíl pouze v mechanice ovládání, kdy páčku pod volantem nepřesunete pouze jedním prstem, ale je třeba využít prsty dva nebo tři. Oba traktory s touto převodovkou dosahují s přehledem rychlosti 40 km/h.
T5S i T5 Powershuttle jsou vybaveny hydraulickým systémem, který obsahuje dvě čerpadla: čerpadlo o výkonu 36 l/min určené výhradně pro řízení a druhé čerpadlo s výkonem až 82 l/min pro vnější okruhy hydrauliky. Nové čerpadlo MegaFlow™ svým výkonem zkracuje cykly při práci s nakladačem a umožňuje rychlé zvedání a spouštění nářadí. Doplňuje ho elektrohydraulicky aktivovaný vývodový hřídel s možností otáček 540/540E/1 000 ot/min a měkkým startem. Díky “mokré” spojce PTO můžete oba traktory bez obav využívat do agregací s krmným vozem. Otáčky 540 Eco umožňují provádět ošetřování pícnin s nižší spotřebou paliva. Traktory lze osadit až třemi vnějšími okruhy hydrauliky, samozřejmostí jsou rychlospojky pro snadné připojení hadic. Zadní tříbodový závěs byl zcela přepracován a nyní je vybaven 2 zvedacími válci, což zvyšuje výkon a usnadňuje servis. Maximální zvedací kapacita u modelu T5S činí vynikajících 4,4 tuny a u modelu T5 Powershuttle dokonce 5 tun.
Traktor T5.100 PowerShuttle může mít osazené pneumatiky o rozměru až R38, zvedací kapacita tříbodového závěsu pak činí 7 tun.
Jak bylo zmíněno v úvodu, oba nové modely se liší typem přední nápravy, celkovou hmotností (GVW) a maximální velikostí zadních pneumatik. T5S je vybaven lehčí nápravou HD class 1 s šířkou od příruby k přírubě 1584 mm. Traktor T5 Powershuttle má nápravu HD class 1,5 s šířkou od příruby k přírubě 1789 mm, díky čemuž se lépe hodí i pro práce s čelním nakladačem. Celková hmotnost se liší a činí pro T5S 6,5 tuny a pro T5 Powershuttle 7 tun. Pokud jde o maximální rozměr zadních pneumatik, T5S může mít namontované pneumatiky R34 (SRI 750), zatímco upravený T5 Powershuttle může být osazen zadními pneumatikami o rozměru R38 (SRI 800).
Bezkonkurenční komfort a výhled.
Traktory T5S disponují novou, prostornou kabinou čtyřsloupové konstrukce, která poskytuje nerušený výhled 320 stupňů kolem dokola. Do kabiny se zcela plochou podlahou se vstupuje dveřmi otevíranými po celé délce kabiny. K vynikajícímu komfortu obsluhy přispívá i vzduchem odpružené sedadlo a střešní okno s nerušeným výhledem na nakladač. I když traktory T5S spadají do nejnižšího segmentu řady T5, lze je v případě potřeby osadit zajímavými prvky výbavy jako je telematika PLM Connect, asistované řízení dle GPS EZ-Pilot a displejem IntelliView
TM 4 s podporou ISOBUS UT/TC.
T5 Powershuttle pak má šestisloupkovou kabinu VisionView, na kterou jsou zákazníci po leta zvyklí z řady Utility. Konstrukce nové čtyřsloupové kabiny u T5S a šestisloupkové kabiny T5 Powershuttle potěší ty, kdo pracují v omezených prostorech, například uvnitř stájí - oba traktory se totiž drží pod 2,65 m celkové výšky. T5 Powershuttle pak nastavuje “laťku” opravdu velmi nízko, protože klimatizace není součástí kabiny, což umožnilo vznik superkompaktního profil střechy - celková výška činí méně než 2,6 m a to s pneumatikami R34!
Traktor T5.100S má novou, čtyřsloupkovou kabinu, kterou najdete i u "mladšího bratra", traktor T4.S