Na první pohled
Že se jedná o žhavou novinku, pozná na první pohled pouze oko znalce. Jedná se o malý detail na štítku označení stroje – schéma tištěného spoje pod číselným značením. To napovídá, že se mlátička zase o kus přibližuje sektoru plně autonomních strojů, a to právě systémem IntelliSense. Ten dokáže nastavit mlátičku podle skutečných aktuálních sklizňových podmínek. I méně zkušená obsluha tak dokáže se stroje dostat 100% vloženého potenciálu.
Vkládání a mlácení
Mlátička CR9.80 je vybavena vkládacím bubnem DFR. Ten zajišťuje vysokokapacitní vkládání sklízeného materiálu aniž by zvyšoval potřebu příkonu ve srovnání s variantou bez vkládacího bubnu. Dostatečné naplnění mlátičky je předpokladem pro kvalitní a spolehlivé vymlácení veškerého zrna. K tomu slouží nové agresivní rotory TwinPitch Plus, které posouvají úroveň kapacity separace zase o krok dále oproti standardním S3 rotorům.
Nové možnosti nastavení sítové skříně
Všechny modely CR jsou vybaveny elektronickým nastavováním otevření předsíta. Tím je možné z pohodlí kabiny nastavovat stupeň předčištění omlatu, ještě před vlastním vstupem na hlavní síta.
Silnější a robustnější pojezd
Stvořen pro maximální rychlost 40 km/h a pro nejtěžší pracovní podmínky na podmáčených pozemcích během sklizně kukuřice, kde potřebujete největší trakční výkon. Provozní a parkovací brzda jsou nyní plně integrovány do skříně nové 2-stupňové převodovky pojezdu, tudíž se zamezilo možné kontaminaci brzd, která by mohla vést k rychlému opotřebovávání a snížení brzdného účinku.
IntelliSense – automatické inteligentní nastavování celé mlátičky
Jaká je výhoda systému? Dokáže pracovat s mlátičkou tak, jakoby za volantem seděla obsluha s mnohaletými zkušenostmi, která nepodléhá opotřebení a denní únavě. Úlohou řidiče je nyní kontrola správného fungování stroje a volba strategie sklizně, nikoli samotné nastavování mlátičky. Systém pracuje tak, že shromažďuje údaje ze snímačů ztrát sít a rotorů, tlakových snímačů sít a kvalitativní infrakamery sklízeného zrna. Následně tato data zpracovává a na základě výpočtů ovládá nastavení stroje jako jsou otáčky rotoru, lopatky rotoru, horní a spodní síto, předsíto a ventilátor. O stavu všech systémů řidiče informuje nové pracovní rozhraní monitoru IntelliView IV.
Možné strategie sklizně
Ovládané komponenty systému IntelliSense
Pracovní rozhraní monitoru
Příklad informací pro obsluhu
I největší machr se musí zařadit do řady...